dinsdag 10 juni 2014

Yoga vermindert stress tijdens zwangerschap

1mei melde de Daily Mail dat er een onderzoek is gedaan waaruit blijkt dat je door een keer in de week aan een zwangerschapsyoga les deel te nemen, je tijdens de zwangerschap minder stress ervaart en je angst voor de bevalling afneemt. Voor mij is dit goed nieuws, want ik heb gekozen voor zwangerschapsyoga. Het heeft me meer over de bevalling geleerd en met neme het luisteren naar mijn lichaam en de rust nemen. Goed naar mijn lichaam luisteren doe ik wel, maar ook echt een zijn met mijn lichaam vindt ik lastig en dat wilde ik o.a. tijdens de zwangerschapsyoga leren. Zodat ik bewust zwanger kon zijn.
Tijdens zwangerschapsyoga leer je technieken om kalm te blijven en dit zou volgens het onderzoek mede helpen om stress te verminderen. Zelfs na een les waren de vrouwen die getest waren en 22 weken zwanger waren al meer ontspannen. Ze waren zelfs meer ontspannen dan mensen die in dezelfde periode naar zwangerschapsgymnastiek gingen of die zich thuis ontspanden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten